jessicamoberg

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica Moberg - 29 februari 2012 18:50

Nu har jag köpt ett "tillfälligt hårnät" som jag ska ha medans jag fortsätter leta efter hårnät med rosett på.

Ska ha det på dressyren på lördag, men förhoppningsvis så hittar jag nått efter de.


 

                                                         Satt bara upp håret lite slarvigt nu.    

Av Jessica Moberg - 28 februari 2012 19:51

Kom hem från stallet för ett tag sen.

Idag fick jag rida Svinto, precis som jag trodde (;

Vi hade en vikarie, eftersom Sandra är och lämnar Felizia i Umeå.


Övningen gick ut på att man skulle vända upp vid "A", sen..

Nej, vi tar det på bild istället!




 

Det vart alltså lite övergångar den här veckan också.

Svinto var jättefin!

Han vart lite stel i vänster varv, men i höger så var han jättefin på tygeln.

När han går i form så vill han gärna länga tygeln ganska mycket, & ibland börjar han nästan likna en giraff..

Men jag tyckte jag höll undan det hyfsat bra idag.


Känns toppen inför klubbdressyren & tror nog jag kan båda programmen utantill! :)

Har inte hittat nått hårnät med rosett på än, men så länge så får det blir ett vanligt, enkelt, hårnät utan rosetter eller pärlor.

Ska nog funka bra de.


/Jessica


 

                                                                 finaste ponnyn.

Av Jessica Moberg - 28 februari 2012 15:46

Snart bär det av till ridskolan, och idag blir det dressyr.

Ingen aning om vilken häst jag ska få rida, eftersom jag ridit Felizia dom senaste gångerna.

Men jag skulle gissa på Svinto. Honom ska jag ju ha på lördag på klubbdressyren! :)


Bild på mig och Svinto från senaste KM.

Då blev vi 2:a :')  

Av Jessica Moberg - 28 februari 2012 15:31

Ja då var man anmäld ännu en gång till klubbdressyren, men den här gången med Svinto i LC:1 och LB:1.

Ingen Felizia alltså :'(




Men det kommer nog bli bra!

Svinto har jag ju ridit många gånger i dressyrprogram, så honom känner jag mig säker med.

Nackdelen med honom är att han är hemskt skumpig att sitta ner i traven.

Och ibland åker även tungan ut & då blir det minuspoäng! :/


/Jessica

Av Jessica Moberg - 26 februari 2012 19:01

Har varit med Signe hela dagen, vi har suttit vid datorn och varit ute & tagit kort (:

Nu blir det mys framför teven & ponnyakuten!


/Jessica

Av Jessica Moberg - 26 februari 2012 11:57

Lise & Gusty:


Linnea & Olle:


Disa & Elloise:

 



/Jessica

Av Jessica Moberg - 25 februari 2012 20:31

Ja alltså, jag skulle gärna vilja ha en häst att vara medryttare på.

Ibland kan de bli lite smått tråkigt med ridskolans hästar, som är snälla & gör allt man ber om.


Visst, det är väl bra tänker ni? Att dom gör som man vill.

Men ibland blir det fakiskt tråkigt, själv vill jag ha en liten mer utmaning, en häst som inte gör allt man säger, så man får något och jobba på. 

Det skulle jag tycka var kul.


Känner ni någon som söker en medryttare?

Kommentera! :)


/Jessica

Av Jessica Moberg - 25 februari 2012 15:18

Idag har det ju varit miniblåbär på ridskolan.

Signe hoppade Eiran 2 rundor på 30 cm. Han vart lite rädd för solen som blänkte precis innan hindren,

så nån gång hände de att han vägrade, men annars gick det bra! :)


Själv så fick jag mig en runda på Felizia!

Anmälde mig där, för jag kände att jag ville rida henne en sista gång. Det gick bra, hon var jätte duktig (:

Hoppade 60 cm, eftersom det var den högsta höjden.

Hon rev den sista bommen, men det gjorde inget alls! Dessutom så var det mitt fel.

Jag skulle inte hållt in henne, utan låtit henne ta ett större hopp istället.

Jaja, jag bryr mig inte alls om de.


Det vart drygt 200 bilder med min kamera, och sen tror jag Vera tog några bilder på mig & Felizia?

Ska be henne skicka dom isåfall :)

Men några bilder som jag har från dagen:
















Presentation


Jag är en glad tjej på 11 vintrar. På fritiden så rider jag, älskar & rida! Vet inte vad jag gjort om inte hästar fanns, antagligen inte ens existerat (;

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards